Рус  |  Укр
  Официальный сайт КП «Харьковский метрополитен»  
 

Интересные факты о метрополитене

1.         15 травня у Москві в рамках міжнародної виставки «Електротранс-2012» пройшла церемонія нагородження Міжнародною суспільною транспортною премією «Золота Колісниця».

За показником «Якість продукції, технологій і послуг» серед десятків транспортних  підприємств міського електротранспорту СНД переможцем став Харківський метрополітен.
 
2. Метрополітен на прохання населення та за узгодженням з Департаментом транспорту та зв’язку Харківської міської ради забезпечує перевезення пасажирів у Новорічну та  Великодню ніч, в дні проведення у місті матчів Євро-2012 без перерви в роботі технічних засобів і залучає додатково до роботи близько 200 працівників (біля 10% працюючого контингенту). Перевезення здійснюються за спеціально розробленими для цих цілей:
- розкладом руху поїздів;
- режимом роботи задіяного технологічного устаткування;
- графіком роботи додатково залученого персоналу метрополітену;
- організаційно-технічними заходами забезпечення безпеки пасажирських перевезень в особливих умовах.
 
3. Збільшення швидкості руху поїздів на 5 км/годину приводить до:
- скорочення часу в дорозі проїзду пасажирів між кінцевими пунктами: першої лінії на 3,2 хв.; другої лінії на 1,9 хв.; третьої лінії на 1,7 хв.;
- збільшенню обсягів споживання електроенергії на тягу поїздів приблизно на 20 млн.кВтг. (7,3 млн.грн.), тому що обсяг споживання електроенергії змінюється у квадратичній залежності від швидкості руху поїзда;
- збільшенню експлуатаційних витрат на утримання рухомого складу, колії та контактної рейки, пристроїв електропостачання приблизно на 3 - 5% (5 - 6 млн.грн.).
 
4. Метрополітен до 1990 року перевозив пасажирів зі швидкістю сполучення (експлуатаційною) рівною 42,1 км/год. і був у числі найшвидкісних метрополітенів світу.
Зниження швидкості сполучення до нинішнього рівня 35,7 км/год. обумовлено наступними факторами:
- відсутності коштів на оплату вартості спожитої електроенергії на тягу поїздів, що у середньому становить 68 % від загального обсягу спожитої енергії (частка оплати витрат енергоресурсів з постійно зростаючими тарифами становить більше 10% експлуатаційних витрат підприємства);
- використання ресурсу працездатності рам візків (16 років).
Зниження швидкості практично дозволило виключити випадки виходу з ладу ходових частин вагонів і продовжити ресурс працездатності рам візків після їхнього відновлювального ремонту до 32 років (за погодженням із заводом-виробником).
 
5. Інтервали руху залежать від двох чинників:
- швидкість руху поїздів;
- кількість поїздів на лінії.
На сьогоднішній день збільшення швидкості є неприйнятним з міркувань безпеки руху. Щодо кількості поїздів на лінії – фактично метрополітен має у розпорядженні 64 поїзда, які в часи максимального пасажиропотоку всі на лінії. На даний час перед підприємством гостро стоїть питання необхідності поповнення парку рухомого складу.
 
6. Метрополітен одним з перших у Європі впровадив систему безпеки руху поїздів на основі засобів автоматичного регулювання швидкості з автоматичною локомотивною сигналізацією (АЛС-АРШ). Першим у колишньому СРСР обладнав парк рухомого складу і лінію цими засобами й освоїв експлуатаційну роботу одним машиністом без помічника (в одну особу), виключивши системи автоблокування та погасивши вогні (показники) світлофорів. Це дозволило без шкоди в рішенні завдань з забезпечення безпеки перевезень вивільнити близько 150 помічників машиністів електропоїздів.
 
Впроваджено апаратно-програмний комплексреалізації засобів оплати проїзду, що дозволило повністю відмовитися від касирів і забезпечити їх реалізацію та поповнення безконтактних електронних карт винятково через автоматичні термінали.
Ця система дозволяє в режимі реального часу забезпечувати централізований контроль:
- процесу оплати за проїзд;
- проходу пасажирів на станцію;
- стан пристроїв пасажирської автоматики;
- дії обслуговуючого персоналу на станції;
- формування фінансової звітності.
 
Вперше у СНД впроваджено багаторівневу мікропроцесорну систему управління рухом потягів і технологічним устаткуванням станцій «Холодна гора» та «Олексіївська».
 
7. У період, коли городяни відпочивають і сплять, на об'єктах метрополітену працюють майже 500 людей (кожний 4-й), з них більше 150 жінок, а близько 200 чоловік все своє трудове життя працюють у період перерви руху поїздів – тільки в нічний час.
 
8. У спорудах метрополітену протягом доби забезпечується 5-кратний обмін повітря. Потужні вентиляційні установки «переробляють» при цьому 60-80 млн.м3 повітря та подають кожному пасажирові не менш 75 м3/год. свіжого повітря із забезпеченням необхідного теплового балансу в тунелях і на станціях прийнятної пасажирам температури і відносної вологості.
 
9. Для забезпечення технологічних і соціальних потреб щодоби метрополітен витрачає 1000 м3 води, а загальна довжина мереж водопостачання перевищує 90 км.
 
 
 
 
 
 
 
Разработка и поддержка ООО Студия «ВэбДеко»