Рус  |  Укр
  Офіційний сайт КП «Харківський метрополітен»  
 

Сучасність

 

Харків - один з найбільших промислових, ділових і культурних центрів України.
Півторамільйонне місто займає територію більш ніж 300 км2. Тут вдало поєднуються райони, що склалися історично, з новими житловими масивами.
Важливу роль у житті Харкова відіграє громадський транспорт. Численні магістралі зв'язали великі житлові райони: автобусні, трамвайні та тролейбусні маршрути перетинають місто у всіх напрямках. Основою всієї транспортної мережі – є метрополітен. Він органічно доповнює своєрідне обличчя міста, збагачуючи та прикрашаючи його архітектурний образ.
Харківський метрополітен (збудований другим в Україні) діє з 22 серпня 1975 року. У цей день підземна транспортна артерія міста, завдовжки 10,4 км з 8 станціями, прийняла перших пасажирів, з'єднавши між собою три залізничних вокзали, три автостанції, десятки промислових підприємств, а також торгівельні, спортивні та культурно-розважальні центри. За більше ніж 40 років бездоганної роботи перевезено майже 9 млрд. чоловік. Сьогодні метрополітеном здійснюється майже 40% обсягів загальноміських пасажирських перевезень.
Сьогодні Харків неможливо уявити без системи метрополітену і його всеосяжного впливу. Харків'ян та гостей міста обслуговують 30 станцій метрополітену, експлуатаційна довжина його ліній становить 38,7 км. Схема метрополітену складається з трьох самостійних ліній, які взаємно перетинаються: Холодногірсько-заводської - завдовжки 17,3 км, Салтівської - 10,4 км, Олексіївської – 11,0 км. Діють 3 пересадочні вузли. Така схема найбільш повно задовольняє потребу перевезення пасажирів до роботи, громадських центрів, сприяє децентралізації пересадочних вузлів. При цьому з'являється можливість здійснити поїздку між двома будь-якими станціями різних ліній лише з однією пересадкою. Всі 30 діючих станцій метро різні за архітектурним виконанням. Є станції пілонного типу, колонні й односклепінні. Вхід до них здійснюється з підвуличних переходів. Довжина станційних платформ розрахована на приймання п’ятивагонних поїздів. Своєрідна архітектура і художнє оформлення станцій доповнюють ансамбль вулиць та площ міста.
Індивідуальна виразність, чіткість ліній та гармонія форм - головні риси Харківського метрополітену. Інтер'єри станцій вражають злиттям інженерної думки та художньої майстерності.
Харківський метрополітен - сучасне за призначенням та технічним обладнанням транспортне підприємство, це складний комплекс численних інженерних споруд, які забезпечують швидкісний безпечний рух поїздів і масове перевезення пасажирів. Поліпшення організації перевезень, раціональне використання технічних засобів, забезпечення повної безпеки руху поїздів та відповідного рівня культури обслуговування пасажирів є головним у його діяльності. Отже, працівники метрополітену в співдружності з науковими організаціями з перших днів роботи підприємства ведуть постійний цілеспрямований пошук шляхів підвищення ефективності та якості його роботи. Сучасне художньо-архітектурне рішення вестибюлів та платформ станцій, оснащеність ліній швидкісним рухомим складом, оптимальний мікроклімат і температурний режим створюють пасажирам комфортні умови.
У 1990 році метрополітен розпочав впроваджувати автоматичну систему диспетчерського керування процесом перевезень. Створені автоматизовані робочі місця на основі персональної комп'ютерної техніки.
Завдяки графічному зображенню стану керованих об'єктів на відео-терміналах з’явилась можливість комплексно керувати процесом перевезень пасажирів.
Сьогодні управління складною мережею підземної залізниці здійснюється з єдиного диспетчерського центру (ЄДЦ), розташованого в Управлінні метрополітену.
 
 
 
На підприємстві за останні роки проводився великий обсяг робіт щодо запровадження оновлених технічних засобів.
*          виконано роботи з технічного переоснащення станції "Холодна гора" мікропроцесорними системами керування технологічним обладнанням і рухом поїздів;
*          модернізовано систему оплати проїзду у метрополітені: впроваджено разовий квиток, великим попитом користується безконтактна електронна картка, пільговий контингент забезпечено безкоштовними пільговими картками для проходу у метрополітен;
*          виконується поетапна модернізація систем управління роботою станцій;
*          виконано модернізацію системи часофікації підприємства з заміною застарілої часової станції метрополітену, на високоточну часову систему, що забезпечує синхронізацію з Єдиною системою часу України та відповідає всім вимогам безпеки на транспортних підприємствах Європи;
*          розроблено та запроваджено понад 30 графіків руху поїздів, що застосовуються в залежності від зміни пасажиропотоку, часу доби, роботи наземного транспорту, пори року та інших факторів;
*          повністю підготовлена база та виконується капітальний ремонт вагонів, які обслуговують Салтівську лінію. Виконується заміна пасажирських диванів, пластику салону, електричних дротів, основного електричного, пневматичного та механічного обладнання, виконується повне фарбування вагонів;
*          виконано ремонт колон станції «Історичний музей»: окрім заміни мармуру та несучих конструкцій повністю відновлено дренажні властивості колон, що необхідно для відведення ґрунтових вод станції, яка знаходиться в складних гідрогеологічних умовах;
*          у зв’язку з великою кількістю обводнених дільниць була розроблена і впроваджена технологія хімічного закріплення ґрунтів з використанням композиційних, поліуретанових, полімерних матеріалів та високомолекулярних хімічних сполук, що позитивно вплинуло на підвищення надійності роботи будівельних конструкцій та зменшення руйнівної дії ґрунтової та зливної води на конструкції та устаткування станцій і тунельних споруд;
*          вперше в СНД запроваджено електронну систему керування швидкістю руху полотна тунельних ескалаторів на станціях «Завод ім. Малишева», «Палац спорту», «Холодна гора», яка забезпечує мінімальну швидкість руху сходів при відсутності пасажирів (0,2 м/с) з плавним автоматичним збільшенням швидкості до 0,75 м/с при вході пасажирів;
*          виконується заміна панелей управління та засобів безпеки ескалаторів;
*         виконано заміну застарілого обладнання виявлення нагрітих буксових вузлів рухомого складу на цифрову апаратуру з можливістю самотестування та резервування, чим значно підвищується безпека руху поїздів;
*          здійснено реконструкцію вузлів теплопостачання станцій «Академіка Павлова», «Московський проспект», «Південний вокзал», «Армійська», «Спортивна», «Героїв праці» з використанням електричних котлів та встановленням теплових завіс;
*          впроваджується енергоощадне обладнання в електроенергетиці, забезпечується теплом та гарячою водою об’єкти метрополітену. 

 

 
 
 
 
Розробка та підтримка ТОВ Студія «ВебДеко»