Рус  |  Укр
  Офіційний сайт КП «Харківський метрополітен»  
 

Правила користування метрополітеном

Правила користування Харківським метрополітеном        

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Метрополітен - міський електричний транспорт, користування яким пов'язане з підвищеною небезпекою. Правила користування Харківським метрополітеном   (далі   -   Правила),   розроблені   з   метою   забезпечення надійного   та   якісного   перевезення   та   обслуговування   громадян,   які користуються   метрополітеном,   захисту   прав   споживачів,   регулюють відносини між пасажирами та метрополітеном.
1.2. Ці Правила поширюються на пасажирів, які користуються послугами метрополітену.   Вони   встановлюють   умови   проїзду   пасажирів   та перевезення багажу, обов'язки, права перевізника та пасажирів.
1.3. Правила розроблені відповідно до Законів України "Про транспорт", "Про міський електричний транспорт", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про захист прав споживачів", Господарського та Цивільного кодексів України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, інших нормативно-правових актів.
1.4. Працівники метрополітену повинні забезпечити безпеку пасажирів та високий рівень культури обслуговування, створити їм необхідні зручності, бути ввічливими щодо кожного пасажира, виявляти турботу та увагу до них, уживати заходів з метою усунення недоліків в обслуговуванні громадян незалежно від того, за яких обставин та з чиєї вини вони виникли, але водночас   вимагати   від   пасажирів   безумовного   виконання   Правил користування метрополітеном.
1.5. Станції метрополітену відкриті для входу щодоби з 5.30 до 24 години.
1.6. Особи, які перебувають на території метрополітену, повинні бути взаємно   ввічливими   і   дбайливо   ставитись   до   споруд   і   обладнання метрополітену, дотримуватись чистоти, громадського порядку, вимог Правил, а також поступатись місцем у вагонах поїздів інвалідам, ветеранам війни і праці, людям похилого віку та пасажирам з дітьми.
1.7. У разі порушення цих Правил пасажирами або при загрозі їх безпеці пасажири повинні залишити територію метрополітену.

2. УМОВИ ПРОЇЗДУ ПАСАЖИРІВ І ПЕРЕВЕЗЕННЯ БАГАЖУ
2.1. Оплаті підлягають:
2.1.1. Кожний прохід пасажира за межі пропускних пунктів станцій метрополітену.
2.1.2. Перевезення:
- ручного багажу, розміри якого перевищують 60 х 20 х 40 см по довжині, ширині та висоті;
- рулону, довжина якого понад 100 см і діаметр понад 12 см;
- довгомірних предметів понад 150 см;
- візків, які транспортуються виключно в розібраному стані;
- велосипедів та їм подібних транспортних засобів виключно в розібраному вигляді.
Документи на право пільгового проїзду в метрополітені не дають права на  безкоштовне перевезення ручного багажу вказаних розмірів.
2.2. Підходячи до пропускних пунктів, пасажири повинні заздалегідь  приготувати проїзні квитки, жетони або пред’явити документ, який дає  право на пільговий чи безкоштовний проїзд. Інші документи (у тому числі нотаріально завірені копії) права на безкоштовний проїзд не дають. Пільгові проїзні квитки дають право на проїзд тільки за наявності в пасажира і відповідного документа.
2.3. На кожній станції пасажирам надається доступна інформація щодо режиму роботи метрополітену, правил безпечного поводження в ньому, тарифів на проїзд, інших послуг в наочному вигляді та через гучномовець. Пасажирам також надається інформація щодо переліку осіб, які мають пільги на безкоштовний проїзд у метрополітені, телефонні номери місцевих органів виконавчої влади, керівництва метрополітену та територіального Управління у справах захисту прав споживачів Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики.
2.4. Пасажири, які пред'явили документи, що мають ознаки підробки, виправлення, з прізвищем, що не відповідає посвідченню особи, мають право проходу в метрополітен на загальних підставах.
2.5. У всіх випадках виявлення в поїздах, на станціях або в пішохідних переходах забутих чи загублених речей пасажир повинен звернутися до   чергового персоналу станції або працівника відділу охорони метрополітену УМВС України для вжиття належних заходів.

3. ОБОВ'ЯЗКИ ТА ПРАВА ПЕРЕВІЗНИКА
3.1. Черговий по станції зобов'язаний:
- уживати заходів для регулювання пасажиропотоків з метою забезпечення , безпеки пасажирів, при надмірному скупченні пасажирів обмежувати вхід до станції або змінювати режим роботи ескалаторів;
- на звернення пасажирів надавати їм інформацію про роботу метрополітену або проїзд до станції призначення;
- на вимогу пасажира дати йому Книгу скарг та пропозицій.
3.2. Машиніст електропоїзда метрополітену під час роботи на лінії зобов'язаний:
- зупиняючи поїзд, оголошувати назву станції, на яку він прибуває, а зачиняючи двері, - назву наступної станції; за потреби надавати пасажирам додаткову інформацію;
- оголошувати «Обережно, двері зачиняються» перед кожним зачиненням дверей у вагонах поїзда;
- за непередбачених подій, які спричинили зупинку поїзда на лінії більш ніж на 5 хвилин, надавати пасажирам інформацію про затримку.
3.3. Контролер пропускного пункту зобов'язаний:
- у разі звернення пасажирів пояснювати їм чинні в метрополітені умови оплати проїзду, перевезення багажу та користування автоматичними пропускними пунктами.
3.4. Контролер має право:
- не дозволяти пасажирам виходити за межі пропускного пункту без оплати або з документами, які не дають права пільгового чи безкоштовного проїзду;
- не пропускати через службовий пропускний пункт пасажирів за жетонами та проїзними квитками, призначеними для автоматизованого контролю, та з візками у нерозібраному стані;
- вимагати від пасажирів   пред'явити   оригінали   документів   на   право пільгового чи безкоштовного проїзду в розгорнутому вигляді;
- відмовляти пасажиру в проході на станцію, якщо він перебуває у явно вираженому стані алкогольного, наркотичного сп'яніння або в брудному одязі.
3.5. Працівники метрополітену мають право:
- вимагати від пасажирів виконання обов'язків, викладених у цих Правилах;
- вимагати від пасажирів звільняти вагони електропоїздів на кінцевих станціях та в надзвичайних ситуаціях чи коли їх виводять з лінії;
- у надзвичайних ситуаціях закривати станції на вхід, перекривати перехідні , вузли, пропускати електропоїзди без зупинки на станціях;
- евакуювати пасажирів з території метрополітену, якщо з'явилася загроза їхній безпеці;
- залучати працівників відділу охорони метрополітену УМВС України для розв'язання спірних питань у разі порушення пасажирами громадського порядку та вимог цих Правил.

4. ОБОВ'ЯЗКИ ТА ПРАВА ПАСАЖИРІВ
4.1. Пасажири зобов'язані:
4.1.1. Дотримуватись на території метрополітену та під час поїздки громадського порядку та цих Правил.
4.1.2. Оплатити кожний прохід за межі пропускних пунктів станцій метрополітену, пред’явити документ, який дає право на пільговий чи безкоштовний проїзд.
4.1.3. Сплатити перевізнику встановлену плату за перевезення багажу.
4.1.4. Зберігати   спокій,   витримку,   виконувати   вимоги   працівників метрополітену в надзвичайних ситуаціях.
4.1.5. Користуватись дверима «Вхід», заходячи на станцію, та «Вихід» - виходячи з неї.
4.1.6. Надійно тримати багаж, оберігати його від падіння.
4.1.7. Проходячи через автоматичний пропускний пункт, заходячи на ескалатор та виходячи з нього, піднімати поли довгого одягу та ручний багаж, щоб вони не потрапили до пристроїв та в обладнання метрополітену.
4.1.8. Ідучи до ескалатора, звертати увагу на напрямок його руху та заходити тільки на той ескалатор, який рухається в потрібному напрямку; ступаючи на ескалатор, треба спиратися на поручень.
4.1.9. Перебуваючи на ескалаторі:
- стояти праворуч, обличчям у напрямку руху, проходити з лівого боку, тримаючись за поручень, не затримуватись при сходженні з ескалатора;
- тримати дітей за руку або на руках та стежити за тим, щоб вони не притулялись до нерухомих частин ескалатора;
- стежити, щоб частини одягу не потрапили між рухомими та нерухомими частинами ескалатора;\
- допомагати літнім пасажирам при переміщенні по ескалатору;
- при переміщенні по ескалатору опиратися на поручень;
- не дозволяти дітям самостійно переміщатися по ескалатору;
- не заступати за обмежувальну лінію на східцях ескалатора.
4.1.10. Перебуваючи на платформі:
- рівномірно розміщуватись по довжині платформи  і не заходити за обмежувальну лінію на платформі до повної зупинки поїзда, а після його зупинки не заважати вільному виходу пасажирів;
- уважно слухати оголошення по гучномовному зв'язку;
- тримати за руку дітей;
- при зупинці поїзда звільнити місце біля дверей вагона для виходу пасажирів;
- припинити посадку у вагони після оголошення про зачинення дверей і відійти на безпечну відстань від поїзда.
4.1.11. Перебуваючи у вагоні:
- не притулятися до дверей вагона, не заважати вільному входу і виходу пасажирів, а також відчиненню або зачиненню дверей;
- триматись за поручень;
- при під'їзді до станції призначення приготуватись до виходу;
- припинити висадку з вагона після оголошення про зачинення дверей;
- виконувати вимоги пожежної безпеки.
У разі виявлення задимлення чи пожежі, випадку падіння пасажира або речей на колії метрополітену, а також ситуацій, що можуть вплинути на безпеку перевезень пасажирів або руху поїздів, негайно повідомити про це черговий персонал метрополітену, а при перебуванні в поїзді - машиніста через пристрій зв'язку "пасажир -машиніст".

4.2. Пасажирам заборонено:
4.2.1. Входити на станцію у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, і у брудному одязі, розпивати спиртні напої.
4.2.2. Створювати ситуацію, що заважає руху пасажиропотоку та руху поїздів.
4.2.3. Сидіти на східцях та поручнях ескалаторів, притулятися та притуляти речі до нерухомих його частин, спиратись і ставити речі на східці та поручні.
4.2.4. Бігти по ескалаторах, платформах та залах станцій.
4.2.5. Входити на ескалатор, що не працює, без дозволу працівників метрополітену та самостійно знімати пересувні бар'єри.
4.2.6. Перевозити вантажі на візках
4.2.7. Кидати сторонні предмети на колії, балюстради ескалатора та в освітлювальні карнизи пішохідних переходів.
4.2.8. Спиратись   на   загородку   та  дзеркало,   установлені   в   торцях платформи, чіплятись за пристрої освітлення станцій.
4.2.9. Самовільно проникати у виробничі приміщення станцій.
4.2.10. Стрибати на колії та ходити по коліях.
4.2.11. Відчиняти двері вагонів під час руху поїздів та навмисно заважати їх відчиненню або зачиненню на станціях.
4.2.12. Перебувати у поїздах, які слідують в електродепо, і в оборотні тупики на кінцевих станціях.
4.2.13. Користуватись без потреби пристроєм зв'язку "пасажир - машиніст" у вагоні, вимикачем "стоп" на балюстраді ескалатора.
4.2.14. Прослуховувати   аудіотехніку через   гучномовець та грати   на музичних інструментах на території станцій та у вагонах поїздів.
4.2.15. Перебувати на станції в одязі та з багажем, що можуть забруднити або поранити пасажирів.
4.2.16. Здійснювати кінозйомки та відеозйомки без письмового дозволу адміністрації метрополітену.
4.2.17. Використовувати площу станцій та салонів вагонів метрополітену для заняття комерційною, рекламною та іншою діяльністю без укладання відповідної угоди з метрополітеном.
4.2.18. Перебувати на території станцій метрополітену та у вагонах поїздів з метою жебрацтва.
4.2.19. Передавати іншим особам, які не мають права на пільги, пільгові проїзні квитки або документи, що дають право безкоштовного проїзду в метрополітені.
4.2.20. Перевезення:
- багажу, розміри якого за довжиною, шириною та висотою перевершують 100x40x60 см;
- рулонів, довжина яких понад 170 см, а діаметр більше 15 см;
- довгомірних предметів понад 220 см;
- пожежонебезпечних, вибухових, отруйних та їдких речовин, побутових газових балонів;
- колючих предметів та предметів, що легко розбиваються, ялинок, ковзанів та вогнепальної зброї без чохлів або належної упаковки;
- тварин, у тому числі собак, птахів без кліток або спеціальних контейнерів.
4.3. Пасажир має право:
- на безпечний та якісний проїзд до станції призначення згідно з чинними нормативно-правовими   актами,   затвердженими   в   установленому порядку;
- на   одержання   необхідної,   доступної,   достовірної      та   своєчасної інформації про умови проїзду та надання транспортних послуг;
- на перевезення безплатно дітей віком до 7 років;
- на придбання у квиткових касах/автоматах видачі жетонів засобів оплати за проїзд;
- у разі потреби звернутися до чергового персоналу станції для надання першої медичної допомоги, для виклику швидкої медичної допомоги;
- при необхідності отримати Книгу скарг та пропозицій, яка міститься у чергового   по   станції,   або   звернутися   до   начальника   станції   для розв'язання поставлених питань;
- на розв'язання   спірних   питань   про   надання   транспортних   послуг відповідно до норм чинного законодавства.

5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ
Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України
.

 
 
 
 
Розробка та підтримка ТОВ Студія «ВебДеко»