Рус  |  Укр
  Офіційний сайт КП «Харківський метрополітен»  
 

Програма будівництва метро

Відповідно до генерального плану розвитку м. Харкова до 2026 року мережа метрополітену повинна доповнюватися такими ділянками: Холодногірско – Заводська від станції «Холодна гора» до станції «Залютино» довжиною 2,4 км із однією станцією.

Салтівська від станції «Історичний музей» до станції «Площа Урицького», довжиною 1,8 км із однією станцією; від станції «Академіка Барабашова» до станції «Східна салтівка», довжиною 4,1 км із трьома станціями («Гвардійців Широнінців», «Проспект Тракторобудівників», «Східна Салтівка»); від станції «Героїв Праці» до станції «Дружби народів» довжиною 2,4 км із однієї станцією.

Олексіївська лінія від станції «23 Серпня» до станції «Проспект Перемоги», довжиною 3,11км із двома станціями («Олексіївська», «Проспект перемоги») і електродепо; від станції «Метробудівників ім. Г. І. Ващенка» до станції «Одеська» довжиною 3,6км із двома станціями: «Державінська», «Одеська».

Будівництво нових станцій, придбання вагонів – завдання виключно Держави, Державного бюджету. Завдання Метрополітену – експлуатація.

 

Обласна Програма будівництва та розвитку Харківського метрополітену
на 2007–2012 рр.
 
(Затверджена рішенням ХХІ сесії V скликання від 29 листопада 2007 року, рішенням обласної ради від 3 лютого 2009 року (XXXVІІІ сесії V скликання) "Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Харківської області" призупинена)
 
1. Вступ
 
Обласна Програма будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007–2012 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до ст.43 Закону України “Про місцеве самоврядування”, з урахуванням “Державної програми будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006–2010 роки”, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 257 від 7 березня 2006 року.
 
2. Загальні положення
 
Програма спрямована на покращення транспортного обслуговування населення у м. Харкові за рахунок прискорення будівництва метрополітену.
 
Харківський метрополітен – сучасне за призначенням та технічним оснащенням транспортне підприємство. Метрополітен діє з 1975 року.
 
До складу підприємства входять три самостійних лінії, експлуатаційна довжина яких складає 35,59 км, 28 станцій.
 
Щодобовий обсяг перевезень становить понад 800 тис. пасажирів, що складає – 45,4 % від загального обсягу перевезень у м. Харкові.
 
Забезпечення належного рівня транспортного обслуговування населення м. Харкова ускладнилось у зв’язку із значним збільшенням в останні роки кількості автотранспортних засобів і відсутністю можливості реконструкції вуличної мережі центральної частини для покращення її пропускної спроможності.
 
Згідно з проведеними дослідженнями, покращення перевезень населення у м. Харкові можливе, в основному, завдяки будівництву нових ліній метрополітену.
 
Незважаючи на те, що вартість будівництва Харківського метрополітену одна із найнижчих в Україні, темпи його значно відстають від запланованих. Будівництво Олексіївської лінії метро відстає на 10 років, через відсутність коштів не здійснюється будівництво станцій: “Проспект Перемоги”, “Державінська”, “Одеська”. Не розпочато проектування перспективних напрямків на Рогань, Північну Салтівку, Залютіно.
 
3. Мета та основні завдання Програми
 
Метою Програми є поліпшення транспортного обслуговування населення у м. Харкові за рахунок прискорення будівництва метрополітену.
 
Основними завданнями Програми є сприяння:
- розвитку мережі метрополітену у м. Харкові до 2012 року на 9,88 км з 6-ма новими станціями;
- виконанню комплексу робіт із капітального будівництва об’єктів метрополітену, супутніх об’єктів інженерної інфраструктури;
- проведенню досліджень та підготовці техніко-економічного обґрунтування розширення мережі метрополітену у м. Харкові на період до 2025 року.
 
4. Фінансове забезпечення Програми
 
Фінансування Програми протягом 2007–2012 років передбачається здійснювати за рахунок коштів обласного бюджету відповідно до його реальних можливостей.
 
Програма передбачає індексацію вартісних показників будівництва згідно з коефіцієнтами інфляції конкретного періоду та в межах річного фінансування перерозподіляти кошти на об’єкти будівництва, що потребують першочергових капітальних вкладень.
 
Головним розпорядником коштів обласного бюджету на виконання заходів Програми є обласна державна адміністрація.
 
5. Заходи обласної Програми будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007 – 2012 роки
 

№ п/п
Найменування заходу
Відповідальні виконавці
Термін вико-нання
1
2
3
4
1
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “23 Серпня” – “Олексіївська”, довжиною 2,5км, з однією станцією
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
2008 рік
2
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Олексіївська” – “Проспект Перемоги”, довжиною 0,61км, з однією станцією
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
2009 рік
3
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Метробудівників ім. Ващенка” – “Одеська”, довжиною 3,47 км, з двома станціями
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
2010 рік
4
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Одеська”–“Аеропорт”, довжиною 3,3км, з двома станціями
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
2012 рік
5
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Історичний музей” – “Площа Урицького”, довжиною 2,1км, з однією станцією
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
Протягом 2010-2012 років
6
Сприяти будівництву та введенню в експлуатацію дільниці між станціями “Героїв праці” – “Дружби народів”, довжиною 1,7км, з однією станцією
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
Протягом 2010-2012 років
7
Сприяти будівництву та введенню   в експлуатацію електродепо “Олексіївське” із з’єднувальною гілкою на 100 вагонів
Обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи, за напрямками діяльності
2009 рік

 
6. Очікувана ефективність від реалізації Програми
 
Виконання Програми дасть можливість:
 
у соціальній сфері:
-          забезпечити розвиток існуючої мережі підземних шляхів сполучення у м. Харкові, значно підвищити рівень задоволення потреб населення у якісних перевезеннях;
у економічній сфері:
-          збільшити пасажироперевезення;
-          створити нові робочі місця;
у екологічній сфері:
-                     зменшити транспортне навантаження на вуличну мережу, поліпшити стан навколишнього природного середовища в місті.
 
7. Контроль за реалізацією Програми
 
Головним виконавцем та координатором заходів Програми є Головне управління промисловості, транспорту та зв’язку облдержадміністрації, яке:
контролює хід реалізації заходів Програми і розглядає матеріали звіту у визначений термін на засіданнях колегії, аналізує надану виконавцями інформацію;
забезпечує використання бюджетних коштів за призначенням, сприяє залученню інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України;
вносить пропозиції щодо змін або подовження терміну виконання Програми, вирішує проблемні питання, що виникають у процесі її реалізації.
 
 
Примітка:
 
Термін реалізації програми – 2007–2012 роки.
 
Фінансування Програми – за рахунок обласного бюджету Харківської області.
 
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, становить 314,6 млн грн.
 
 
 
 
 
 
Розробка та підтримка ТОВ Студія «ВебДеко»