Рус  |  Укр
  Офіційний сайт КП «Харківський метрополітен»  
 

Програма будівництва метро

Відповідно до генерального плану розвитку м. Харкова до 2026 року мережа метрополітену повинна доповнюватися такими ділянками: Холодногірско – Заводська від станції «Холодна гора» до станції «Залютино» довжиною 2,4 км із однією станцією.

Салтівська від станції «Історичний музей» до станції «Площа Урицького», довжиною 1,8 км із однією станцією; від станції «Академіка Барабашова» до станції «Східна салтівка», довжиною 4,1 км із трьома станціями («Гвардійців Широнінців», «Проспект Тракторобудівників», «Східна Салтівка»); від станції «Героїв Праці» до станції «Дружби народів» довжиною 2,4 км із однієї станцією.

Олексіївська лінія від станції «23 Серпня» до станції «Проспект Перемоги», довжиною 3,11км із двома станціями («Олексіївська», «Проспект перемоги») і електродепо; від станції «Метробудівників ім. Г. І. Ващенка» до станції «Одеська» довжиною 3,6км із двома станціями: «Державінська», «Одеська».

Будівництво нових станцій, придбання вагонів – завдання виключно Держави, Державного бюджету. Завдання Метрополітену – експлуатація.

 

 

Програма будівництва та розвитку
Харківського метрополітену на 2010-2015 роки
 
Програма затверджена рішенням 41 сесії 5 скликання Харківської міської ради
від 24.02.2010 року № 37/10.
 
  1. Загальні положення
 
Програма розроблена згідно з Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про транспорт», «Про міський електричний транспорт».
 
Харківський метрополітен є основою пасажирської транспортної системи міста, характеризується великою пропускною спроможністю, високою швидкістю та регулярним сполученням за основними пасажироутворюючими напрямками міста.
 
Необхідність прийняття Програми зумовлена швидким зростанням рівня автомобілізації та обмеженою пропускною спроможністю наземних транспортних магістралей.
 
Для поліпшення роботи Харківського метрополітену необхідний постійний розвиток і зміцнення його матеріально – технічної бази та удосконалення галузевих особливостей роботи підприємства.
 
  1. Сучасний стан КП «Харківський метрополітен»
 
На сьогоднішній день метрополітен включає в себе три самостійні лінії експлуатаційною довжиною 37,6 км, на яких розміщені 29 станцій із трьома пересадочними вузлами.
 
Крім того, пасажирів обслуговують 2 електродепо з парком рухомого складу 321 вагон, тунельні споруди довжиною 99,96 км, рельсові шляхи довжиною 104,5 км, 47 одиниць ескалаторів, мережі водопостачання і водовідведення – більше 120 км.
 
Знос рухомого складу перевищує 90%, з них 213 вагонів мають знос 90-95%, знос ескалаторів перевищує 85%, технологічного транспорту – 98%, систем вентиляції – 90%.
 
Щорічно, у відповідності до вимог діючої системи ремонтів рухомого складу, ескалаторів та іншого обладнання метрополітену, виконуються капітальні, середні та поточні ремонти рухомого складу, ескалаторів, вентиляційного, насосного обладнання, пасажирської автоматики, кабельних мереж електропостачання та зв’язку, обладнання підстанцій, колії, контактної рейки, тунельних та станційних споруд.
 
У 2010 році введена в експлуатацію станція «Олексіївська». Збільшення загальної довжини лінії при дотриманні існуючих параметрів руху вимагає придбання вагонів метро.
 
Придбання рухомого складу також необхідно у зв’язку з запланованим відкриттям станції «Проспект Перемоги» та підвищенням інтенсивності руху на Олексіївській лінії.
 
  1. Мета Програми та основні принципи реформування та розвитку                                          КП «Харківський метрополітен»
 
Метою Програми є поліпшення транспортного обслуговування населення м. Харкова, підвищення рівня технічного оснащення та ефективності роботи метрополітену, збільшення питомої ваги перевезень пасажирів метрополітеном у міських пасажирських перевезеннях, а також реалізація органами місцевого самоврядування, в межах своєї компетенції, завдань державної політики у сфері міського електротранспорту, згідно з Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про транспорт», «Про міський електричний транспорт» та іншими нормативними актами України.
Відповідно до вказаних законодавчих актів основними завданнями у сфері міського електротранспорту є зокрема:
-          створення доступних, якісних та безпечних послуг з перевезення метрополітеном;
-          забезпечення сталого функціонування і динамічного розвитку метрополітену;
-          підвищення рівня технічного оснащення підприємства та ефективності його роботи;
-          забезпечення державної фінансової підтримки у вирішенні питань будівництва, реконструкції об’єктів метрополітену та оновлення парку рухомого складу.
 
  1. Напрямки та заходи з виконання Програми
 
Основними напрямками та завданнями з виконання Програми є:
-          розробка комплексної транспортної схеми в м. Харкові на основі існуючих схем ліній метрополітену з урахуванням обсягів перевезень всіма видами пасажирського транспорту;
-          проектування перспективних напрямків будівництва Харківського метрополітену;
-          продовження будівництва нових станцій метро та електродепо;
-          оновлення рухомого складу та виконання капремонту існуючих вагонів з модернізацією;
-          оснащення ліній метрополітену МПЦ системами керування рухом поїздів та забезпечення безпеки руху;
-          капремонт і реконструкція ескалаторного, вентиляційного, насосного обладнання, пасажирської автоматики, кабельних мереж електропостачання та зв’язку, обладнання підстанцій, колії, контактної рейки, тунельних, станційних та інших споруд з використанням новітніх технологій;
-          впровадження енергозберігаючих технологій;
-          надання фінансової допомоги КП «Харківський метрополітен»;
-          придбання спецтехніки, обладнання для забезпечення належного функціонування метро.
 
  1. Соціально – економічні наслідки реалізації Програми
 
Реалізація цієї Програми дозволить забезпечити безперебійну та безаварійну роботу метрополітен, перевезення пасажирів в необхідних обсягах, надійну експлуатацію рухомого складу та об’єктів енергозабезпечення.
 
  1. Фінансове забезпечення Програми
 
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, міського бюджету відповідно до кошторису, що затверджується на кожен рік, власних коштів підприємства, а також інших джерел, у відповідності до законодавства України.
 
 
 
 
Розробка та підтримка ТОВ Студія «ВебДеко»