Від моменту пуску метрополітену 22.08.1975 року і станом на цей час метрополітеном перевезено понад 9,5 млрд. пасажирів.
Від моменту пуску метрополітену 22.08.1975 року і станом на цей час метрополітеном перевезено понад 9,5 млрд. пасажирів.
Найглибша станція Харківського метрополітену «Пушкінська» (близько 35 метрів).
У нічний період, коли мешканці міста відпочивають і сплять, на об'єктах метрополітену працюють майже 500 робітників
(кожний 4-й працівник підприємства), з них більше 150 жінок.
Крім того, близько 200 осіб все своє трудове життя працюють у період перерви руху поїздів – тільки в нічний час.
Збільшення швидкості руху поїздів на 5 км/годину приводить до:
Метрополітен, оперативно реагуючи на звернення мешканців міста, та за узгодженням з Департаментом інфраструктури Харківської міської ради забезпечує перевезення пасажирів у новорічну, різдвяні та великодню ночі, в дні проведення у місті футбольних матчів без перерви в роботі технічних засобів і залучає додатково до роботи близько 200 працівників (біля 10% працюючого персоналу).
Перевезення здійснюються за спеціально розробленими для цих цілей:
Найкоротший перегін: «Архітектора Бекетова» - «Держпром» (771 метр).
Час ходу поїзда - 1 хв 50 сек.
Інтервали руху залежать від двох чинників:
На сьогоднішній день збільшення швидкості є недоречним з міркувань безпеки руху та раціонального використання енергоресурсів.
Щодо кількості поїздів на лінії – фактично метрополітен має у розпорядженні 65 поїздів, які в часи максимального пасажиропотоку всі знаходяться на лінії.
На даний час перед підприємством гостро стоїть питання необхідності поповнення парку рухомого складу.
Найдовший перегін: «Київська» - «Академіка Барабашова» (2407 метрів).
Час ходу поїзда - 3 хв 15 сек.
Метрополітен одним з перших в Європі впровадив систему безпеки руху поїздів
із застосуванням засобів автоматичного регулювання швидкості
з автоматичною локомотивною сигналізацією (АЛС-АРШ).
Першим у колишньому СРСР обладнав парк рухомого складу і лінію цими засобами та освоїв експлуатаційну роботу одним машиністом без помічника (в одну особу), виключивши системи автоблокування та погасивши вогні (показники) світлофорів.
Це дозволило без шкоди в рішенні завдань з забезпечення безпеки перевезень вивільнити близько 150 помічників машиністів електропоїздів.
А сьогодні на зміну застарілій системі АРШ приходить сучасна мікропроцесорна система АЛС-АРШ нового покоління.
Зниження швидкості дозволило практично виключити випадки виходу з ладу ходових частин вагонів і продовжити ресурс працездатності рам візків після їхнього відновлювального ремонту до 32 років (за погодженням із заводом-виробником).
У спорудах метрополітену протягом доби забезпечується 5-кратний обмін повітря.
Потужні вентиляційні установки «переробляють» при цьому 60-80 млн. м3 повітря та подають кожному пасажирові не менш 75 м3/год. свіжого повітря прийнятної температури і відносної вологості із забезпеченням необхідного теплового балансу в тунелях і на станціях.
У зв'язку з низьким пасажиропотоком і необхідністю капітального ремонту рухомого складу з 15 липня 2001 по 15 січня 2003 року на Олексіївській лінії курсували тільки чотирьохвагонні состави
Всі 1,5 року на станціях Олексіївської лінії були встановлені обмежувальні бар'єри.
6 червня 1995 року різко піднявся рівень ґрунтових вод в районі станції «Центральний ринок».
Вигнулись плити платформи, виникли тріщини на мармуровому облицюванні. Щоб зняти навантаження, будівельники пробурили
10 свердловин і зміцнили центральну вісь станції.
Ремонт станції тривав близько року, при цьому сама станція не закривалася, але рух поїздів на цій ділянці було обмежено до 35 км/год.
В Харкові побудований унікальний критий міст метрополітену. Він розташований на Салтівській лінії - між станціями «Київська» і «Академіка Барабашова».
Метромост має форму дуги, закритий, без вікон, щоб не порушувати вентиляцію тунелів метро. Міст введений в експлуатацію 10 серпня 1984 року на ділянці протяжністю 980 погонних метрів.
Паралельно метромосту проектом було передбачено будівництво автомагістралі - продовження проспекту Ювілейного - яка б виходила на вулицю Шевченка біля станції метро «Київська». Цей проект наразі знаходиться в стадії реалізації.
З 4 липня 2007 року в Харківському метрополітені введені в обіг перші безконтактні електронні картки для оплати проїзду. В ході розвитку системи оплати проїзду з 25 грудня 2009 року були закриті каси, в жовтні-листопаді 2009 року пільговики забезпечені персональними електронними картами, а з 10 жовтня 2012 року - впроваджені разові квитки та скасовані жетони.
Ця система дозволила в режимі реального часу забезпечувати централізований контроль:
Наразі в метрополітені впроваджується загальноміська система оплати проїзду в міському пасажирському транспорті із застосуванням електронного білету E-ticket.
Вперше за всю свою 45-річну історію метрополітен на 68 днів (більше 2-х місяців) зачиняв свої двері для обслуговування пасажирів.
Це було спричинено пандемією коронавірусу та карантинним обмеженнями, які вона спричинила.